Świąteczne kampanie w social mediach: 5 błędów, których lepiej nie popełniać!

Listopad i grudzień to gorący okres sprzedażowy. Aby zmaksymalizować zyski, warto prowadzić przemyślaną reklamę – także w social media. Kampanie świąteczne mogą przynieść firmie wiele korzyści – ale tylko wtedy, gdy są przemyślane. W przeciwnym razie mogą przejść bez echa lub wręcz przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Jak tego uniknąć? Przedstawiamy 5 błędów, których lepiej nie popełniać w kampaniach świątecznych.

  1. Marnowanie okazji 

Największym błędem, jaki możesz zrobić w kontekście świątecznych kampanii w social media, jest ich zupełne pominięcie. Święta to najgorętszy okres zakupowy, który na swoją korzyść może wykorzystać w zasadzie każda marka – niezależnie od branży i zakresu działania. Nie marnuj okazji na zdobycie nowych klientów i przypomnienie o sobie tym istniejącym! Postaw na przemyślane, ukierunkowane działania, a rok zakończysz „z przytupem”!

  2. Nieodpowiedni timing 

Problemem wielu firm jest też „wstrzelenie się” ze świątecznym contentem w odpowiedni czas. Na pewno niepożądane jest „spamowanie” odbiorców św. Mikołajem zbyt wcześnie – może to zniechęcić i odstraszyć wiele osób, szczególnie tych przywiązanych do tradycji. Świąteczne kampanie wdrożone za wcześnie sprawiają też, że cały przekaz się rozmywa i traci na znaczeniu. Jeśli jednak wprowadzisz w swoich mediach społecznościowych świąteczną atmosferę na długo po konkurencji, trudniej będzie Ci się wyróżnić i przyciągnąć uwagę. Jaki jest optymalny czas na świąteczny content? Warto zacząć jeszcze w listopadzie – wiele osób już wtedy poszukuje prezentów, dekoracji i inspiracji. Nie zapomnij również o wykorzystaniu okazji takich jak Black Friday, Dzień Darmowej Dostawy czy Mikołajki do promowania swojej oferty.

  3. Brak emocji 

Święta to bardzo emocjonalny czas, kojarzący się przede wszystkim z rodzinnym ciepłem, radością czy wzruszeniem. Warto wykorzystać to w swoim przekazie, a z pewnością przyciągnie on uwagę większej liczby osób. W zasadzie wszystkie doceniane i zapamiętywane kampanie świąteczne odnoszą się do emocji. Warto też pamiętać, że grają one ważną rolę przy podejmowaniu decyzji. Dlatego unikaj suchych, sztampowych komunikatów. W zamian postaw na kreatywność, pokaż „ludzką twarz” swojej działalności lub umieść swój produkt w emocjonalnym contencie. Dzięki temu bardziej zbliżysz się do swoich odbiorców i przyciągniesz ich uwagę. Świetnym pomysłem jest też zachęcenie do wspólnego zaangażowania się w działalność charytatywną!

Dowiedz się, jak zaplanować budżet na reklamę.

  4. Brak kreatywności 

Twoje „świąteczne posty” ograniczają się do wrzucenia grafiki z choinką i przypomnienia o zakupie świątecznych prezentów? Trudno będzie Ci się wyróżnić wśród zaangażowanej konkurencji. Postaraj się działać bardziej kreatywnie. Zastanów się, w jaki sposób Twoja marka może pojawić się w świadomości klientów w okresie przedświątecznym. Zadbaj też o warstwę graficzną, tworząc spójne i unikalne dla Twojej marki materiały. Dostosuj swój profil, zmieniając główne zdjęcie. Wykorzystaj odpowiedni język i stylistykę postów. Postaraj się też zaproponować coś nowego, innego.

  5. Brak dbałości o zaangażowanie 

W social media to zaangażowanie kreuje szum wokół Twojej marki. Dlatego postaraj się, aby publikowane materiały były atrakcyjne dla użytkownika. Dobrym pomysłem może być stworzenie zabawnego wideo, przydatnej infografiki, przewodnika prezentowego albo innych treści, którymi Twoi odbiorcy będą chętnie dzielić się z innymi. Możesz też ustanowić wydarzenie (np. wspólne odliczanie do świąt, z ciekawostkami i innymi promocjami każdego dnia) albo zorganizować konkurs. Przyniesie to znacznie lepsze rezultaty niż „suche” posty. 

Uniknij błędów w social media!

Jak unikać błędów w social media nie tylko w święta? Najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie ich obsługi fachowcom. Skontaktuj się z Agencją Wizerunku – chętnie przygotujemy plan działania i zajmiemy się bieżącą obsługą Twoich profili. Sprawdź, co możemy dla ciebie zrobić!