Social commerce – czym jest social shopping i jak może pomóc Twojej marce?

Szukasz sposobu na odświeżenie swoich metod sprzedaży? Być może warto zainteresować się jednym z najnowszych trendów w e-commerce – social shopping. To metoda łącząca sprzedaż internetową i media społecznościowe. Jak to działa? W jaki sposób social commerce może pomóc Twojej marce? Wyjaśniamy!

Social commerce – co to jest?

W social commerce chodzi przede wszystkim o połączenie mediów społecznościowych i sprzedaży. W szerokim znaczeniu pod tym pojęciem można rozumieć różne działania w mediach społecznościowych prowadzące do zwiększenia sprzedaży. 

Częściej stosowana jest jednak węższa definicja. Mówi ona, że social commerce polega na sprzedawaniu bezpośrednio w mediach społecznościowych. Tego typu rozwiązania są coraz popularniejsze – wprowadziły je w zasadzie wszystkie popularne platformy. Za część social commerce można też uznać coraz popularniejszy live shopping – czyli zakupy na żywo w trakcie transmisji przez social media.

Social commerce – zalety i wady

Czy warto zainteresować się social commerce? Zanim się zdecydujesz, poznaj zalety i wady tego rozwiązania. Wśród korzyści na pewno trzeba wymienić:

  • możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców,
  • precyzyjne targetowanie – możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej,
  • dostęp do danych – możliwość monitorowania sprzedaży i skuteczności ogłoszeń,
  • większe możliwości technologiczne – np. możliwość zalogowania się przez social media do sklepu bez tworzenia osobnego konta, co zachęca klienta do dokonania zakupu.

Należy jednak wziąć pod rozwagę również pewne wady tego rozwiązania. Jedna z największych jest związana z ogromem informacji, jakimi są bombardowani użytkownicy platform społecznościowych. W związku z tym wyróżnienie się na tle konkurencji nie jest łatwe. Warto również pamiętać, że organiczne zasięgi w social media regularnie spadają, przez co uzyskanie dobrych wyników wymaga prowadzenia płatnych działań. Należy mieć także na uwadze ryzyko pojawienia się negatywnych komentarzy, które mogą potencjalnie zaszkodzić wizerunkowi marki.

To może Cię zainteresować: Prowadzenie social mediów: czy warto zdecydować się na agencję?

Jak social commerce może pomóc Twojej marce?

Nie da się jednak zaprzeczyć, że social commerce ma duży potencjał – szczególnie że obserwowane jest coraz większe zainteresowanie użytkowników tą formą sprzedaży. W jaki sposób ta technika może pomóc Twojej marce? Przy odpowiednim podejściu social commerce pomoże Ci:

  • zdobyć nowe rynki,
  • lepiej zaspokoić potrzeby Twoich klientów,
  • wzbudzić większe zainteresowanie marką,
  • stworzyć kolejny kanał sprzedaży, a tym samym dotrzeć do klientów, którzy np. nie lubią sklepów internetowych.

Wiele zależy jednak od Ciebie – aby social commerce pomógł Ci osiągnąć sukces, powinieneś działać w sposób przemyślany!

Czytaj: Jak zwiększyć sprzedaż w sieci? 5 działań generujących zyski

Social commerce – jak robić to dobrze?

Myślisz o tym, aby wejść w social commerce? Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby zmaksymalizować uzyskiwane efekty:

  • nie zapominaj o innych elementach strategii social media marketingu – buduj społeczność, angażuj użytkowników itp.;
  • pokaż, co masz najlepsze – skup się na sprawdzonych produktach, które na pewno spodobają się odbiorcom;
  • zadbaj o prezentację treści – postaraj się, aby była przyciągająca, ciekawa lub zabawna;
  • testuj nowe funkcje – korzystaj z możliwości, jakie dają platformy, a pozostaniesz o krok do przodu przed konkurencją;
  • automatyzuj – korzystaj z funkcji automatyzacji, aby usprawniać procesy.

Chcesz się upewnić, że social commerce przyniesie oczekiwane skutki? Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia. Pomoc doświadczonej agencji może być w tym przypadku nieoceniona! Jesteś zainteresowany rozszerzeniem działalności swojego sklepu na media społecznościowe? Zapraszamy do kontaktu – w Agencji Wizerunku wiemy, jak zrobić to dobrze i chętnie Ci pomożemy.