Jak zwiększyć sprzedaż w sieci? 5 działań generujących zyski

Działalność w obszarze e-commerce może przynieść duże zyski – zwłaszcza że popularność e-zakupów w Polsce rośnie z roku na rok. Jednak wraz z zainteresowaniem sprzedażą w sieci rośnie także konkurencja. Zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby ją wyprzedzić, a przede wszystkim zwiększyć zyski? Oto kilka kluczowych elementów, które mogą się przełożyć na sukces.

  1. Dobra strona internetowa – podstawa skutecznej sprzedaży w sieci 

Bez względu na to, czy prowadzisz bezpośrednią sprzedaż przez Internet, czy traktujesz sieć jako miejsce pozyskiwania zapytań ofertowych, w pierwszej kolejności musisz zadbać o dobrą stronę www. Witryna e-sklepu lub firmy jest Twoją wizytówką i jednym z najważniejszych punktów styku klienta z oferowanymi rozwiązaniami.

Dlatego tak istotne kwestie to:

  • dostosowanie serwisu do wymogów SEO – zarówno pod względem technicznym, jak i „treściowym”. To pozwala doprowadzić klientów do Twojego serwisu, kiedy wpiszą w Google zapytanie zbieżne z ofertą, którą prezentujesz;
  • zastosowanie zasad UX – a zatem zadbanie o user experience, czyli maksymalną użyteczność serwisu i łatwość poruszania się po nim. Odwiedzający powinni z łatwością nawigować po stronie i znaleźć na niej potrzebne im informacje,
  • zadbanie o spójność layoutu graficznego z systemem identyfikacji wizualnej Twojej firmy – to buduje spójny wizerunek marki. Ma on przełożenie na jej rozpoznawalność, a docelowo również na sprzedaż.
  1. Skuteczne działania SEO – podstawa widoczności

Jeżeli chcesz efektywnie generować sprzedaż w sieci – zadbaj o to, aby klienci mogli Cię z łatwością znaleźć za pośrednictwem Google. Podstawa to oczywiście dobrze zaprojektowana i wykonana strona. Na tym jednak się nie kończy. Pozycjonowanie wymaga stałej pracy – jest ona związana głównie z poszerzaniem treści dostępnych na stronie www (np. przez regularne prowadzenie bloga firmowego), ale także pozyskiwaniem wartościowych linków zewnętrznych czy optymalizacją wydajności działania serwisu.

Pamiętaj: pozycjonowanie to maraton, a nie bieg krótkodystansowy. Dlatego efektów można się spodziewać najwcześniej po kilku miesiącach pracy.

  1. Inwestycja w płatną reklamę Google Ads

Gdy pragniesz szybko zwiększyć sprzedaż – np. w ramach określonej kampanii promocyjnej czy „wietrzenia magazynów” lub sezonowego piku na dany produkt – zainwestuj w płatną reklamę. Możesz to zrobić m.in. przez system Google Ads. Daje on kilka możliwości. Są to np.:

  • linki sponsorowane – ten typ komunikatu promocyjnego wyświetla się nad „organicznymi” wynikami wyszukiwania, co pozwala na wyprzedzenie konkurencji, która już osiągnęła dobre wyniki SEO;
  • funkcja Google Zakupy – to dobra opcja dla sklepów internetowych. W jej ramach możesz zaprezentować w wyszukiwarce konkretną ofertę produktową, wraz z ceną, co może znacznie podnieść konwersję;
  • reklamy w sieci partnerskiej, w tym remarketing – to wyświetlanie banerów reklamowych (tekstowych oraz graficznych) na stronach, które odwiedzają Twoi potencjalni klienci. Ta opcja świetnie działa zwłaszcza w przypadku, gdy dany internauta był już na Twojej stronie. Wówczas każda wyświetlająca się reklama przypomni mu o tej wizycie i, być może, zachęci do powrotu.

Kampania Google Ads daje możliwość łatwego kontrolowania budżetu, a także precyzyjnego ustalenia grupy docelowej – oczywiście pod warunkiem, że zostanie skonfigurowana i poprowadzona przez doświadczonych ekspertów. Dlatego w tym zakresie szczególnie warto zainwestować we współpracę z doświadczoną agencją.

  1. Promocja w social mediach

Media społecznościowe dają bardzo szerokie możliwości pozyskiwania nowych klientów. Tu należy zadbać o dwa aspekty. Po pierwsze – o przygotowywanie angażujących treści „organicznych”, a więc tych, które nie są dodatkowo promowane. Jeżeli Twoje posty będą wystarczająco ciekawe, zaangażują odbiorców i same zrobią wystarczający szum dookoła oferty.

Odbiorców możesz zachęcić do lajkowania i udostępniania także poprzez różnego rodzaju konkursy organizowane w kanałach społecznościowych – to może być szybki i dość tani sposób na poszerzenie zasięgów.

Po drugie – na Facebooku, Instagramie, TikToku i w innych social mediach możesz też skorzystać z opcji płatnej reklamy. To systemy działające na podobnych zasadach jak Google Ads. Mogą być bardzo skutecznym sposobem na zwiększanie sprzedaży, pod warunkiem że zostaną dobrze skonfigurowane.

  1. Zadbanie o wysoki poziom obsługi klientów

Chodzi zarówno o obsługę zapytań ofertowych, które wymagają „zamknięcia” transakcji, jak i o opiekę nad już pozyskanym klientem. To, jak zajmiesz się realizacją jego zamówienia, wpłynie na ogólną ocenę współpracy z Twoją firmę. Jeżeli zadbasz o możliwie jak najlepsze doświadczenie kupującego, może to zaowocować wystawieniem przez niego pozytywnej oceny Twojej firmie. Im więcej dobrych opinii, tym wyższy poziom wiarygodności Twojej marki – a co za tym idzie, tym lepsze szanse na pozyskanie nowych klientów

Potrzebujesz pomocy z przełożeniem powyższych zaleceń na praktykę? Skontaktuj się! Wspólnie znajdziemy rozwiązania, dzięki którym odczujesz wzrost sprzedaży na oczekiwanym poziomie.