Kanał na YouTube: czy Twoja marka go potrzebuje?

Obecność marek w różnych kanałach social media dziś nikogo już nie dziwi. Nadal jednak stosunkowo niewiele firm wykorzystuje potencjał treści wideo. YouTube jest jedną z najczęściej odwiedzanych platform na świecie, a filmy znacznie bardziej przyciągają uwagę odbiorców niż słowo pisane. Czy zatem warto założyć firmowy kanał na YouTube? Podpowiadamy.

Kanał marki na YouTube – czy to dobry pomysł?

Wiele marek podchodzi sceptycznie do tego rozwiązania, ale własny kanał na YouTube może być świetnym krokiem marketingowym. Na początek kilka statystyk, które powinny zachęcić Cię do rozważenia tej opcji:

  • YouTube to druga co do wielkości wyszukiwarka na świecie,
  • 60% badanych deklaruje, że woli platformy wideo online od klasycznej telewizji,
  • na YouTube oglądanych jest miliard godzin wideo każdego dnia,
  • w grupie wiekowej 18-49 YouTube ma wyższe zaangażowanie niż jakakolwiek inna platforma wideo.

Nietrudno też zauważyć, że treściom pisanym coraz trudniej dotrzeć do odbiorców. Zdolność utrzymania koncentracji zdecydowanie się zmniejsza, w związku z czym większość społeczeństwa czyta tylko nagłówki lub pobieżnie przegląda artykuły czy treść stron. Blogi firmowe nadal są potrzebne, m.in. w kontekście SEO, ale przynajmniej część Twoich klientów z całą pewnością chętniej oglądałaby filmy na YouTube. Ponadto jest to medium, które stwarza zupełnie nowe możliwości komunikacji – zamiast opisywać swoje produkty, możesz po prostu pokazać, jak działają i jak wpisują się w życie użytkowników. Możesz też pokazać swoją działalność „od podszewki”, przedstawić ludzi, którzy stoją za marką, a tym samym wykreować jej przyjazny, zachęcający wizerunek. A to zaledwie czubek góry lodowej, jeśli chodzi o możliwości własnego kanału na YouTube!

Kanał marki na YouTube – jak możesz go wykorzystać?

Kanał na YouTube może pozwolić Twojej marce otworzyć się na zupełnie nowe możliwości oraz nową publiczność. Platforma pozwala bowiem na budowanie organicznych zasięgów. Co możesz na niej publikować? Do najpopularniejszych typów treści należą:

  • prezentacje produktów – zapewniające znacznie lepszą informację niż np. sam opis i zdjęcia, często ułatwiające przypieczętowanie decyzji o zakupie;
  • wywiady ze specjalistami marki – np. wyjaśniające techniczne kwestie w prosty sposób, pozwalające docenić rozwiązania stosowane przez markę i docenić jej rzetelność;
  • materiały porównawcze – np. zestawiające ze sobą kilka wariantów produktów w celu ułatwienia klientowi podjęcia decyzji i dokonania zakupów;
  • relacje z realizacji zleceń – również z udziałem klientów, którzy wyrażą swoją opinię, wspomagające budowanie wizerunku i rzetelności marki oraz pozwalające zapoznać się z procesem.

Warto zbudować kanał wokół konkretnego tematu oraz grupy docelowej, ponieważ tacy użytkownicy są częściej promowani przez YouTube. Treści powinny być natomiast przede wszystkim atrakcyjne. Każdy film powinien edukować, bawić lub intrygować. Zdecydowanie warto wpleść filmy o charakterze rozrywkowym, szczególnie jeśli oferta jest kierowana do młodych ludzi. To właśnie takie kanały marek radzą sobie na platformie najlepiej!

Kanał marki na YouTube – zalety

Wśród korzyści z kanału marki na YouTube najważniejsze są:

  • budowanie własnej społeczności,
  • możliwość budowania organicznych zasięgów i dotarcia do osób, które korzystają z oprogramowania blokującego reklamy,
  • długie życie treści (zdecydowanie dłuższe niż w przypadku innych platform społecznościowych),
  • budowanie trwałych relacji z konsumentami i możliwość zdobywania lojalnych klientów,
  • wsparcie SEO,
  • ekspozycja charakteru, wartości i unikalnych cech marki,
  • przewaga konkurencyjna – wiele marek nie ma swoich kanałów na YouTube lub niewłaściwie je wykorzystuje.

Czy zatem warto go założyć? Odpowiedz sobie sam!

Kanał marki na YouTube – jak zrobić to dobrze?

Ważne jednak, aby kanał od początku prowadzony był z głową (i planem). Jak to zrobić? Przyda się pomoc specjalistów! Agencja Wizerunku pomoże Ci skutecznie zacząć, a także zaplanować i zrealizować treści. Chcesz, aby inwestycja w kanał na YouTube była opłacalna? Dowiedz się więcej tutaj.