Blog firmowy – recepta na skuteczny marketing w sieci?

Realizujesz działania z zakresu marketingu internetowego, bo zależy Ci na wsparciu sprzedaży swoich produktów / usług. Czy jednak wykorzystujesz wszystkie opcje, które mogłyby zaprowadzić Cię do celu? Jeśli nadal nie prowadzisz bloga firmowego, najwyższy czas to zmienić. To jedno z podstawowych narzędzi, które wspiera działania marketingowe w sieci.

Blog firmowy jest coraz popularniejszym narzędziem wykorzystywanym w marketingu internetowym. Stanowi jeden z wielu kanałów docierania do odbiorców i pozwala na komunikowanie się z nimi. Warto więc dostrzec drzemiący w nim potencjał i wykorzystać do zdobywania kolejnych celów – na kilku płaszczyznach jednocześnie.

Blog firmowy – co daje jego prowadzenie?

Blog firmowy już dawno nie ogranicza się do zamieszczania informacji o tym, „co słychać” w przedsiębiorstwie. Chociaż nadal tego typu publikacje są dopuszczalne, podstawą jest dostarczanie wartościowej treści – takiej, która na pierwszym miejscu stawia potrzeby odbiorcy. Dlatego prowadzenie bloga firmowego sprowadza się do regularnego zamieszczania artykułów o charakterze poradnikowym, case study, rankingi itp. Są to treści, które pomagają w rozwiązaniu określonych problemów, rozwianiu wątpliwości.

Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania

Blog firmowy to doskonałe narzędzie, które wspiera działania SEO. Publikowane artykuły to dodatkowa przestrzeń do zamieszczania słów kluczowych i przeprowadzania linkowania wewnętrznego – elementów ważnych z punktu widzenia pozycjonowania.

Dzięki temu zwiększasz szansę na zajęcie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. A przecież to właśnie tam swoje kroki kierują potencjalni klienci, którzy szukają wsparcia. Jeżeli zadbasz o jakość treści, uda Ci się wygenerować nie tylko większy ruch, ale i większą konwersję.

Generowanie leadów

Jeśli zachęcisz odbiorcę do zapisania się do newslettera służącego m.in. do otrzymywania powiadomień o nowych wpisach, zdobędziesz niezwykle cenne dane. Pozyskasz adres e-mail, który możesz wykorzystać do dalszych działań z zakresu marketingu internetowego.

Większa sprzedaż

Wyższa pozycja w wyszukiwarce oznacza większe szanse, że to właśnie Twoją stronę znajdą potencjalni klienci. Jeśli mądrze to rozegrasz, tj. dostarczysz treść odpowiadającą na potrzeby odbiorcy, masz szansę zwiększyć sprzedaż. Jak?

Artykuły zamieszczane na blogu to miejsce, w którym możesz zaprezentować swoją ofertę. Wystarczy tylko wpleść swoje produkty / usługi – jako rozwiązania problemów, z którymi zmaga się odbiorca. Musisz to jednak zrobić bardzo subtelnie – tak, aby tekst nie stał się nachalną reklamą.

Wizerunek eksperta

Zaufanie to jeden z elementów skutecznej sprzedaży. Jeśli klient Cię nie zna, może nie zaryzykować współpracy z Tobą. Do zakupu go nie zmusisz, ale możesz zadbać o stopniowe budowanie zaufania.

Warto stać się ekspertem w oczach klientów – zarówno tych stałych, jak i potencjalnych. W osiągnięciu tego założenia pomogą Ci wartościowe artykuły publikowane na blogu. Poruszając w nich tematy ważne z punktu widzenia odbiorcy, „urośniesz” w jego oczach. Warto więc dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby klienci odbierali Cię jako specjalistę w branży.

Prowadzenie bloga – jak osiągnąć sukces?

Blog firmowy niesie mnóstwo korzyści – wszystkie są w zasięgu Twoich możliwości. Warunek jest tylko jeden: jego prowadzenie nie powinno być dziełem przypadku. Tutaj nie ma miejsca na poruszanie się po omacku, bo ważny jest każdy – nawet najmniejszy detal.

Krok 1. Zacznij od opracowania planu

Opracowanie strategii to kluczowy element, który stanowi bazę do dalszych działań. Niezwykle ważne są m.in.:

  • zakres tematyczny,
  • określenie charakteru artykułów,
  • harmonogram publikacji,
  • kanały promowania wpisów blogowych.

Krok 2. Stwórz wartościową treść

Artykuły publikowane na blogu firmowym muszą być wartościowe – z punktu widzenia odbiorcy. Pisanie dla samego pisania mija się z celem, bo nie osiągniesz założonych rezultatów.

Stworzenie wartościowej treści będzie łatwiejsze, jeśli rzetelnie przyłożysz się do opracowania planu. Dzięki temu – na tym etapie będziesz mieć wstępny zarys tematyki, listę słów kluczowych itp.

Krok 3. Promuj nowe wpisy

Być może Twoi odbiorcy będą regularnie zaglądać na bloga firmowego – w oczekiwaniu na kolejne artykuły. Nie należy jednak brać tego za pewnik, dlatego warto informować o nowym wpisie. Jak?

Nie ograniczaj się wyłącznie do powiadomień e-mail czy wpisów w mediach społecznościowych. Możesz pokazać się również na zewnątrz, udzielając się na forach internetowych, komunikując się z autorem treści, o której wspominasz w swoim artykule, a nawet… wykupując płatną reklamę na Facebooku.

Blog firmowy jest Twoją „piętą achillesową”, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci wydobyć niewykorzystane jeszcze narzędzie obszar marketingu internetowego.