Evergreen content: czym jest i jakie daje korzyści?

Starasz się zawsze dostarczać świeże, ciekawe informacje czytelnikom swojego bloga? To posunięcie, które może zapewnić spory ruch, ale jedynie w krótkim czasie po publikacji. Aby zagwarantować sobie stały dopływ czytelników, warto publikować także tzw. evergreen content. Co to takiego? W jaki sposób może pomóc podnieść pozycję Twojej strony internetowej? Wyjaśniamy!

Evergreen content – co to jest?

Czym jest evergreen content? Samo pojęcie oznacza treść, która jest „wiecznie żywa” (lub dosłownie „wiecznie zielona”). Oznacza to, że zachowuje swoją wartość i siłę przyciągania przez długi czas. W efekcie stale generuje ruch na stronie.

Evergreen content jest czytany i udostępniany nawet lata po publikacji. Jak może wyglądać w praktyce? Do najczęściej stosowanych form należą w tym przypadku:

  • poradniki, przewodniki,
  • recenzje i porównania produktów,
  • FAQ (najczęściej zadawane pytania) dotyczące wybranego zagadnienia,
  • zestawienia, rankingi,
  • case studies,
  • słowniki pojęć,
  • wywiady z ekspertami.

Jak widać, evergreen content może przyjmować różne oblicza. Forma nie ma tu większego znaczenia. Ważne, aby treść była zawsze aktualna i wartościowa.

Czy warto prowadzić bloga firmowego? Dowiedz się, przeczytaj artykuł: Blog firmowy – recepta na skuteczny marketing w sieci?

Evergreen content – dlaczego go potrzebujesz?

Jeśli na swojej stronie stawiasz głównie na treści „newsowe”, zapewne zauważasz duże wahania w liczbie odwiedzających. Evergreen content pomoże Ci przyciągać ich stale. Dlatego stanowi ważny element strategii marketingowej i wspiera SEO. 

Można wskazać co najmniej kilka istotnych korzyści z jego stosowania. Jakich?

  • Stały ruch na stronie – treści tego typu przyciągają czytelników przez wiele lat, zapewniając ruch nawet na „martwej” stronie. 
  • Budowanie autorytetu – treści evergreen często poruszają tematy branżowe, specjalistyczne, np. wyjaśniając działanie pewnych mechanizmów czy pomagając czytelnikowi w podejmowaniu ważnych decyzji. Dzięki temu przyczyniają się do budowania wizerunku eksperta i zwiększają zaufanie do firmy.
  • Docieranie do nowych odbiorców – evergreen content stale przyciąga na Twoją stronę nowe osoby. Może być też udostępniany (np. w mediach społecznościowych), generując kolejne fale ruchu i eksponując Twoją ofertę na coraz szersze grono internautów.
  • Wyższa pozycja w Google – dobrze opracowane treści typu evergreen często znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Linki do nich mogą także pojawiać się na zewnętrznych stronach, co dodatkowo poprawia pozycję strony.

Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele marketingowe, praca nad evergreen content na pewno się opłaci!

Evergreen content – dobre praktyki

Jak tworzyć evergreen content? Podstawą powinny być potrzeby Twojej grupy docelowej. Jednym z najprostszych sposobów na stworzenie „wiecznie żywej” treści jest po prostu udzielenie dokładnych odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez Twoich klientów. Dzięki temu nie tylko zyskasz atrakcyjny content na swoją stronę, ale również ułatwisz pracę działu obsługi klienta. Pomyśl także o instruktażach, poradnikach lub porównaniach związanych z Twoją branżą. Nie zapomnij o nasyceniu treści odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi. Warto stosować zarówno popularne frazy (które mają dużo wyświetleń), jak i słowa kluczowe typu long-tail, które reprezentują bardziej szczegółowe zapytania.

Nie można też zapominać o optymalizacji i aktualizacji, która pomoże „podtrzymać przy życiu” Twoje treści przez jeszcze dłuższy czas oraz zwiększyć ich efektywność. Warto regularnie:

  • aktualizować i uzupełniać treści – np. gdy pojawią się nowe metody działania, badania naukowe, wersje produktów itp.,
  • optymalizować treść pod kątem słów kluczowych – wyszukiwać frazy, które zyskują na popularności i uwzględniać je w treściach,
  • uzupełniać linki wewnętrzne – np. do innych treści blogowych, podstron ofertowych, produktów,
  • aktualizować zdjęcia, strukturę tekstów i inne detale – trendy w content marketingu cały czas się zmieniają, dlatego raz na jakiś czas może się przydać prosty „lifting” treści typu evergreen.

Pamiętaj! Tworzeniem tekstów wcale nie musisz zajmować się tym samodzielnie. W ramach naszych usług content marketingu możemy stworzyć dla Ciebie wiecznie żywe treści, a także zająć się ich optymalizacją lub aktualizacją. Zapraszamy do kontaktu z Agencją Wizerunku!