Jak wypromować markę w sieci? 5 sposobów na skuteczny e-marketing
Sama strona internetowa to zdecydowanie za mało, aby przyciągnąć klientów. Nawet atrakcyjna szata graficzna czy świetnie napisane teksty sprzedażowe nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli niewiele osób będzie wiedzieć o istnieniu Twojej firmy. Dlatego niezwykle ważnym elementem docierania do odbiorców jest e-marketing. Sprawdź, jakie działania podjąć, aby przełożyły się na Twój sukces.
Podstawą marketingu internetowego jest wartościowa treść. Dlaczego? Google – najpopularniejsza wyszukiwarka, z której korzystają tysiące internautów na całym świecie – za cel stawia sobie ułatwienie im docierania do interesujących ich wątków. Premiowane są przede wszystkim unikalne i wartościowe treści, które wyczerpują dany temat.
Skuteczny e-marketing – możliwości
E-marketing pozwala skorzystać z wielu kanałów. Dzięki temu możesz wybrać najlepsze dla siebie drogi docierania do potencjalnych klientów.
1. Kampania Google Ads
Google Ads to kampania płatnych linków, które wyświetlają się w wyszukiwarce – powyżej wyników organicznych. To sposób na szybkie zaprezentowanie swojej oferty potencjalnym klientom.
Skutecznie przeprowadzona kampania Google Ads przekłada się na szybki wzrost widoczności strony www oraz większy ruch. To z kolei zwiększa szansę na osiągnięcie wysokiej konwersji.
Stanowi nieocenione wsparcie w przypadku początkujących biznesów, a także krótkich kampanii promujących „sezonową” usługę czy produkt.
Jednak i od dawna istniejące firmy powinny wykorzystać potencjał drzemiący w Google Ads. Połączenie kampanii z innymi elementami e-marketingu pozwala na dotarcie do szerokiego grona klientów.
2. Blog firmowy
Prowadzenie bloga firmowego to jeden z elementów content marketingu. Jego istotą jest regularne zamieszczanie wartościowych treści, których tematyka oscyluje wokół oferty firmy. Szczególną rolę odgrywają teksty o charakterze poradnikowym, które powinny nieść za sobą dużą wartość merytoryczną.
Poprzez prowadzenie bloga firmowego można nie tylko zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ale też wzmacniać wizerunek eksperta.
3. Publikacja artykułów gościnnych
Publikowanie wpisów gościnnych w powiązanych tematycznie serwisach zewnętrznych ma ogromny potencjał. Dlaczego?
Wartościowe treści – z zamieszczonym linkiem do strony firmowej – nie tylko wspomagają pozycjonowanie, ale i wspierają wzmacnianie świadomości marki czy budowanie wizerunku eksperta. To z kolei wzbudza w odbiorcach większe zaufanie, co może być jednym z czynników wpływających na ostateczną decyzję zakupową.
4. Publikacja e-booka
E-book to kolejne – obok bloga firmowego – narzędzie wykorzystywane w ramach content marketingu. Udostępniony do pobrania w zamian za pozostawienie wartościowych danych (np. adresu e-mail, numeru telefonu), nie tylko pomaga wzmacniać świadomość marki i budować wizerunek eksperta. W ten sposób możesz pozyskać cenne informacje niezbędne do stworzenia bazy mailingowej.
5. E-mail marketing
E-mail marketing pozwala na dotarcie do klientów poprzez pocztę elektroniczną. To sposób na bezpośrednią komunikację z odbiorcami – podtrzymywanie relacji i zwiększanie sprzedaży.
Kluczem do sukcesu są tutaj personalizowane wiadomości – dopasowane tematycznie, wysyłane o odpowiedniej porze.
Pamiętaj! Aby e-marketing był skuteczny, warto działać na wielu płaszczyznach jednocześnie. Są to działania, które wzajemnie się uzupełniają. Pozwala to spotęgować efekty, a przecież na tym Ci zależy. Prawda?