Prowadzenie social mediów: czy warto zdecydować się na agencję?

Chcesz osiągnąć sukcesy sprzedażowe? Zacznij od dobrej komunikacji ze swoimi klientami. Im więcej „punktów styku” z grupami docelowymi, tym łatwiej jest prowadzić odbiorców niczym po nitce do kłębka w dół lejka sprzedażowego. Jednym z kluczowych obszarów, o które warto zadbać, są social media. Pytanie więc, czy prowadzić je samodzielnie, czy zdecydować się na agencję? Dowiedz się więcej.

Prowadzenie mediów społecznościowych: samodzielnie czy przez agencję?

Na początek najważniejsze: nie ma jednej dobrej odpowiedzi na to, komu powierzyć prowadzenie social mediów Twojej firmy. Wiele zależy od tego:

  • czy traktujesz ten kanał jako ważne narzędzie w Twojej strategii marketingowej,
  • jaka jest Twoja grupa docelowa,
  • jak dużą aktywność w mediach społecznościowych chcesz prowadzić,
  • jaki budżet chcesz przeznaczyć na social media,
  • czy masz w swoim zespole pracowników, którzy mają doświadczenie z mediami społecznościowymi oraz mogą skupić się głównie na działaniach w tym obszarze.

Warto przy tym pamiętać, że prowadzenie social mediów jest bardziej angażującym i wymagającym zadaniem, niż się wydaje. Czas trzeba poświęcić nie tylko na przygotowanie ciekawych postów czy dopasowanie do nich grafiki. Równie istotne jest bieżąca interakcja z odbiorcami – odpowiadanie na komentarze, wiadomości itp. Do tego dochodzą kwestie związane z płatną reklamą na portalach społecznościowych – odpowiednia konfiguracja promocji nie jest łatwa.

Dlatego zasadniczo można powiedzieć, że jeżeli zależy Ci na skutecznej promocji w mediach społecznościowych – takiej, która przyciągnie do Twojej oferty wartościowych klientów i pomoże zbudować silną pozycję marki – lepiej powierzyć to profesjonalistom. Chociaż wiąże się to z inwestycją finansową, to pod warunkiem, że wybierzesz prawdziwych specjalistów, każda złotówka „włożona” w dobrze prowadzonego Facebooka, Instagrama czy TikToka zwróci się nawet wiele razy.

Social media prowadzone przez agencję – co zyskujesz?

Zastanawiasz się, jak wygląda prowadzenie mediów społecznościowych przez agencję? Oto, co możesz zyskać.

[h3]Spójna strategia działań w social mediach

Zanim na Twoich profilach pojawią się pierwsze posty, agencja przygotuje konkretny plan działania. Spójny z innymi obszarami marketingu, a przede wszystkim z celami biznesowymi firmy. Przygotowanie strategii uwzględni:

  • analizę działań konkurencji – tak, aby dobrać rozwiązania, które pozwolą się wybić na jej tle;
  • określenie celów krótko- i długofalowych,
  • doprecyzowanie planowanego stylu komunikacji, przekazywanych wartości i skojarzeń związanych z marką,
  • wskazanie na produkty i usługi, które powinny być promowane w postach.

Szerzej zakrojony plan działania pozwoli spojrzeć na komunikację w social mediach w szerszej perspektywie i, co równie ważne, zmierzyć efektywność prowadzonych tam działań.

Regularna publikacja postów dopasowanych do tego, co chcą zobaczyć Twoi klienci

Przy publikacji na Facebooku, Instagramie czy TikToku liczą się dwie podstawowe kwestie. Po pierwsze – dostosowanie przedstawianych treści do tego, co interesuje osoby z Twojej grupy docelowej. Trzeba więc wiedzieć, do kogo i w jakim celu się mówi.

Po drugie – regularność dostarczania nowych treści. Jeden post na miesiąc nie wystarczy – ani aby utrzymać uwagę odbiorców, ani by zachęcić algorytmy Facebooka do ich wyświetlania szerszej grupie osób.

Agencja zadba o obie te kwestie – a więc o to, aby codziennie dostarczać Twoim odbiorcom posty, które przyciągną uwagę i wywołają interakcję.

Stała komunikacja z klientami

Agencja, która poprowadzi Twoje media społecznościowe, zajmie się wchodzeniem w interakcje z odbiorcami. Na jej głowie będzie np. odpowiadanie na komentarze pod postami (zgodnie z ustalonym z Tobą scenariuszem) czy odpisywanie na wiadomości wysłane przez czat. To pozwoli zbudować głębsze relacje z potencjalnymi klientami, a jednocześnie pozwoli Ci dodatkowo zaoszczędzić czas.

Skuteczna płatna promocja w social mediach

Media społecznościowe to również płatna reklama. Można np. promować konkretne posty albo skorzystać z innych narzędzi zwiększania widoczności. Dobra konfiguracja narzędzi takich jak Facebook Ads może pomóc nie tylko poprawić rozpoznawalność Twoje marki, ale i szybko pozyskać leady, a nawet konkretne zamówienia na produkty. Co ważne, efekty takich kampanii można precyzyjnie mierzyć, a agencja zawsze zaprezentuje Ci wyniki.

 

W efekcie budżet zainwestowany w działania na social mediach przełoży się na realne zyski dla firmy. Chcesz wiedzieć, ile dokładnie możesz zyskać? Zastanawiasz się, jak w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych, aby osiągnąć cele biznesowe? Zapraszamy do współpracy! Skontaktuj się z nami i dowiedz, jak możemy zadbać o Twój wizerunek na Facebooku i nie tylko.