Marketing organiczny: czy warto w niego inwestować?

Wiesz, że bez podejmowania działań marketingowych nie zdobędziesz klientów. Zamiast jednak koncentrować się wyłącznie na płatnych narzędziach, warto wykorzystać także inne możliwości. Jedną z opcji jest marketing organiczny, który – jeśli tylko będzie dobrze prowadzony – sprawi, że to nie Ty, a klienci będą do Ciebie docierać. Dowiedz się, na czym to polega i czy rzeczywiście jest to metoda warta uwagi.

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że użytkownicy internetu są coraz bardziej wyczuleni na reklamę bezpośrednią. Wolą sami dotrzeć do oferty / usługi danej firmy niż być pod presją zakupu. I właśnie na te potrzeby odbiorców odpowiada marketing organiczny.

Marketing organiczny – na czym polega?

Marketing organiczny stoi niejako w opozycji do form płatnej reklamy. Jego istotą jest budowanie zainteresowania samą marką lub jej ofertą w sposób całkowicie naturalny i nienachalny.

Podstawowym narzędziem marketingu organicznego jest treść. Unikalna, niemająca charakteru reklamowego, niosąca za sobą dużą wartość merytoryczną. Dzięki temu przyczyni się do generowania ruchu na stronie, a to wpłynie na kolejne elementy prowadzące do oczekiwanych przez Ciebie efektów – większej sprzedaży i zysków.

W ramach marketingu organicznego można:

  • publikować artykuły na stronie www – najlepiej w formie bloga;
  • publikować wpisy gościnne w serwisach zewnętrznych;
  • prowadzić działania w social media;
  • realizować e-mail marketing.

Warto mieć świadomość, że marketing organiczny musi koncentrować się na działaniach:

  • on-site – chodzi o wypełnienie treścią strony internetowej, prowadzenie bloga itp.;
  • off-site – mowa o publikowaniu treści w zewnętrznych serwisach internetowych, w których zostanie zawarty link do strony www;
  • redystrybucji – chodzi o zamieszczanie w mediach społecznościowych informacji np. o nowych wpisach na blogu.

Marketing organiczny – czy to się opłaca?

Każde działanie, które zaprowadzi do klienta i przełoży się na sprzedaż, jest opłacalne. Tak też jest w przypadku marketingu organicznego, który – jeśli zostanie poprowadzony we właściwy sposób – przyniesie wymierne efekty.

Na korzyść tego rozwiązania przemawiają m.in.:

  • docieranie do klientów w perspektywie długofalowej,
  • budowanie zaangażowania,
  • wzmacnianie świadomości marki.

Największą przewagą marketingu organicznego jest jego naturalny charakter. Poprzez wartościowe treści publikowane w Internecie, odbiorcy nie odnoszą wrażenia, że są „atakowani” przez nachalne komunikaty reklamowe.

Pamiętaj! Marketing organiczny jest nastawiony na działania długofalowe. Aby przyniósł oczekiwane rezultaty, nierzadko musi minąć kilka miesięcy. W zamian jednak możesz liczyć na stały dopływ klientów, ponieważ raz opublikowane treści są w stanie generować organiczny ruch.

Jeżeli więc zależy Ci na szybkich efektach, działania w ramach marketingu organicznego połącz z kampanią Google Ads. Dzięki temu masz szansę „zebrać” klientów klikających w płatne linki i jednocześnie budować swoje zasięgi organiczne poprzez odpowiednio prowadzone działania.

Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie? Skontaktuj się z nami!