Marketing internetowy: czy warto zainwestować w publikacje sponsorowane?

Internet stwarza niezwykle szerokie możliwości reklamy. Zapewnia narzędzia dopasowane do niemal każdego budżetu i pozwalające osiągać rozmaite cele marketingowe. Co więcej, przy ich odpowiednim doborze i zastosowaniu można uzyskać bardzo wysoką skuteczność. Artykuły sponsorowane to jedno z narzędzi, którego stosowanie niesie za sobą wiele korzyści. Sprawdź, czy warto w nie inwestować.

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to treści zamieszczane na stronie wydawcy, kierujące do strony reklamodawcy, czyli firmy, która zapłaciła za ich publikację. Kluczowy jest umieszczony w tekście link prowadzący bezpośrednio do wskazanej witryny (np. na stronę główną firmy, do sklepu internetowego, na stronę konkretnego produktu lub usługi itp.). Tego typu odnośniki umieszcza się w treściach na różne sposoby. Zawsze są jednak wplecione w nie w naturalny sposób, co sprawia, że reklama nie jest nachalna i uciążliwa dla użytkownika.

Artykuły sponsorowane – korzyści

Ze względu na subtelność reklamy w artykułach sponsorowanych jest to świetna alternatywa dla krzykliwych bannerów i bezpośrednich haseł. Marki mogą natomiast dzięki nim poniekąd upiec kilka pieczeni na jednym ogniu. Jakie korzyści zapewnia publikacja artykułów sponsorowanych?

  1. Dotarcie do szerszego grona użytkowników – publikując swoje artykuły na różnych portalach, można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Ponadto starannie dobierając wydawców, można skutecznie „wycelować” w użytkowników, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani ofertą firmy. Publikacja na stronach zgodnych z zainteresowaniami grupy docelowej reklamodawcy może przynieść bardzo dobry zwrot z inwestycji.
  2. Wsparcie SEO – link do Twojej strony zawarty w artykule zamieszczonym na innej stronie to bardzo wartościowy argument dla algorytmów Google. Takie odnośniki pokazują, że strona docelowa jest wartościowa, a dzięki temu poprawia się jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Dlatego publikacje tego typu to świetny sposób na wsparcie SEO i systematyczne zwiększanie organicznego ruchu na stronie.
  3. Budowanie wizerunku firmy – artykuł sponsorowany sygnowany przez firmę to rodzaj jej wizytówki. Jeśli przedstawia rzetelne informacje, jest wyczerpujący i ciekawy, pomaga w budowaniu jej wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie. Dzięki temu pomaga tworzyć silną markę.

Artykuły sponsorowane łączą funkcje wizerunkowe z content marketingiem i link-buildingiem. Dlatego mogą być bardzo cenne!

Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane?

Wymienione wyżej korzyści to wystarczający argument, aby inwestować w artykuły sponsorowane. Jest jednak pewne „ale” – musi to być zrobione dobrze! Artykuł musi przedstawiać wartościową treść w przystępny, ciekawy sposób. Istotny jest też sposób umieszczenia odnośnika do strony reklamodawcy. Ponadto kluczowy jest dobór miejsc publikacji treści sponsorowanych – jeśli będą dobrze dobrane, mogą przynieść wymierne korzyści. W tym przypadku należy zwracać uwagę przede wszystkim na dopasowanie do grupy docelowej oraz cenę publikacji.

Jak upewnić się, że publikacja artykułów sponsorowanych przyniesie oczekiwane skutki? Najlepiej zaufać profesjonalistom. Jest to dość złożony proces, który ponadto wymaga wiedzy i doświadczenia zarówno przy przygotowaniu treści, jak i przy wyborze miejsca ich publikacji. W uzyskaniu optymalnych rezultatów pomoże Ci Agencja Wizerunku – zapraszamy do współpracy, jeśli jesteś zainteresowany promocją swojego biznesu!