Media społecznościowe przydają się nie tylko do bezpośredniej komunikacji z klientem. Mogą stać się również bardzo ważnym narzędziem w rozwoju biznesu. W tej roli świetnie sprawdza się LinkedIn, który już dawno stracił łatkę portalu jedynie dla rekruterów i osób szukających zatrudnienia. Dlaczego LinkedIn to przyszłość Twojego biznesu? Jak go wykorzystać? Wyjaśniamy.

Dlaczego LinkedIn?

Na początku 2021 roku na LinkedIn było zarejestrowanych prawie 5 mln użytkowników z Polski. Ta liczba wydaje się bardziej imponująca, gdy pomyśleć, że są to potencjalni klienci, partnerzy, dostawcy czy pracownicy Twojej firmy. LinkedIn jest unikalnym portalem społecznościowym, ponieważ skupia się na kwestiach zawodowych. Dzięki temu może być bardzo pomocnym narzędziem w rozwoju biznesu. Dzięki świadomej obecności na portalu i odpowiedniemu zaangażowaniu można m.in.:

  • zwiększać rozpoznawalność marki w grupie docelowej (brand awerness),
  • generować szanse sprzedażowe (social selling),
  • zwiększać atrakcyjność firmy jako miejsca pracy (employer branding),
  • znajdować inwestorów i budować wartość firmy w ich oczach (investor relations),
  • docierać do potencjalnych klientów przez tzw. ambasadorów (employee advocacy),
  • pokazywać unikalne kompetencje firmy, wiedzę i zaangażowanie w swoją branżę (thought leadership).

Aktywność na LinkedIn może przynieść ogromne korzyści, ale trzeba ją ukierunkować. Warto już na wstępie określić swój cel działalności na portalu. Dzięki temu łatwiej sformułujesz strategię i będzie ona skuteczniejsza.

Dobrze pamiętać również o tym, że LinkedIn może dawać znacznie wyższe zasięgi organiczne niż inne media społecznościowe. Jednocześnie aktywność na portalu nie jest trudna ani czasochłonna. Często wystarczy kilka lub kilkanaście minut dziennie, aby odnotować konkretne wyniki. Aktywność w portalu jest wskazana szczególnie dla branż takich jak:

  • IT,
  • produkcja,
  • usługi korporacyjne,
  • finanse,
  • produkty konsumenckie,
  • edukacja,
  • media i komunikacja.

To właśnie do tych sektorów przynależy bowiem najwięcej użytkowników.

Jak wykorzystać LinkedIn do rozwoju biznesu?

Jak w praktyce wykorzystać LinkedIn? Szczegółowe wskazówki będą zależeć od wyznaczonego celu. Jedno jest jednak pewne – konieczna jest aktywność. Statystyki pokazują, że większość użytkowników portalu jest bierna, dlatego dzięki regularnej aktywności można dość łatwo zostać zauważonym. Aby rozpocząć swoją przygodę z LinkedIn, najlepiej jest:

  1. zbudować profesjonalny profil osobisty w sposób odpowiadający ustalonym celom;
  2. dodać do kontaktów swoich znajomych, a następnie zacząć rozbudowę sieci o osoby, które chciałbyś poznać, jednak działając w sposób przemyślany (dzięki funkcji „znajdź w pobliżu” można łatwo znaleźć osoby przebywające np. na tym samym wydarzeniu);
  3. komentować i polecać publikacje innych osób (dzięki temu buduje się relacje i łatwiej rozbudowuje sieć);
  4. publikować angażujące i wartościowe treści (najlepiej pokazujące Cię jako eksperta w swojej dziedzinie);
  5. założyć stronę firmową jako dodatkowy kanał komunikacji; warto następnie zachęcić pracowników, by angażowali się w komunikację na stronie firmowej.

Nie jest to bardzo skomplikowane, choć większość użytkowników potrzebuje nieco czasu, aby wyczuć i zrozumieć, jak działa portal oraz co się sprawdza. Z całą pewnością działalność na LinkedIn nie powinna się skupiać na peanach na własny temat. Należy pamiętać, że nie jest to portal ogłoszeniowy. Najlepiej sprawdzają się treści, które dadzą odbiorcom znać, że jesteś godnym partnerem do rozmów biznesowych.

Jeszcze więcej na LinkedIn i innych portalach społecznościowych możesz osiągnąć z fachowym wsparciem. Zapraszamy do kontaktu, jeśli interesuje Cię profesjonalna obsługa social media.