Jak zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych? 

Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok – media społecznościowe to doskonała platforma do komunikacji z odbiorcami z Twoich grup docelowych. Pod warunkiem, że umiejętnie do nich dotrzesz. Zadanie nie jest tak proste, jak może się wydawać. O uwagę użytkowników konkuruje szerokie grono firm. Jak się przez nie „przebić” i zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych? Oto kilka rozwiązań, które mogą Ci pomóc.

Zadbaj o spójną strategię komunikacji w social mediach

Dobra komunikacja w mediach społecznościowych nie jest dziełem przypadku. Jeżeli chcesz wykorzystać Facebooka, Instagrama czy LinkedIn jako narzędzie marketingowe, zacznij od opracowania konkretnej strategii działania.

Już na początku drogi warto określić:

  • co może zaoferować Twoja marka i jakie jest jej USP (unikalna propozycja sprzedaży) – gdy zrozumiesz, czym wyróżniasz się na tle konkurencji, możesz uczynić to siłą swojego przekazu wizerunkowego i sprzedażowego,
  • jaki wizerunek marki chcesz wykreować – z czym powinna się kojarzyć,
  • jaki jest kluczowy komunikat, który ma wybrzmiewać ze wszystkich materiałów, które wrzucisz do sieci – pamiętaj, że powinny one współgrać z głównym przekazem Twojej oferty,
  • jakie cele chcesz osiągnąć dzięki promocji w social mediach – zasięgi w mediach społecznościowych nie są budowane „same dla siebie”. Mają się przełożyć np. na większą rozpoznawalność marki, a także na konkretne działania odbiorców – np. na zapisanie się na newsletter czy dokonanie zakupu.

Im jaśniej określisz to, jak chcesz się prezentować w mediach społecznościowych i po co, tym efektywniejsze będą późniejsze działania.

Zrozum swoich odbiorców i bądź tam, gdzie oni

To kolejny fundamentalny element strategii budowania zasięgów w social mediach. Aby pozyskać zaangażowanych odbiorców, musisz wiedzieć, jak sformułować komunikaty w sposób, który będzie dla nich atrakcyjny. To możliwe, jeżeli dokładnie określisz:

  • kto jest adresatem Twojej oferty – najczęściej nie będzie to jednorodna grupa docelowa, a kilka różnych person klientów o określonych profilach,
  • jakie są potrzeby i problemy tych osób – chodzi oczywiście o te, którym można sprostać dzięki rozwiązaniom z Twojego asortymentu,
  • jaki jest ich styl bycia i komunikacji – może być uzależniony np. od wieku czy płci odbiorców, a także miejsca zamieszkania, poziomu zamożności czy wykonywanego zawodu.

Im dokładniej scharakteryzujesz swoich „idealnych klientów”, tym łatwiej będzie Ci przygotowywać materiały, które trafią w ich gusta. Takie, które zaczną się szybko rozprzestrzeniać nawet bez dodatkowego wsparcia w postaci płatnej promocji.

Twórz posty, które angażują i zachęcają do reakcji

Social media to pole do wchodzenia w interakcje z użytkownikami, a nie tylko kanał informacyjny. Dlatego warto formułować posty tak, aby motywowały odbiorców do lajkowania, udostępniania oraz komentowania. Co można zrobić, aby tak było? Dobrze działają np.:

  • pytania do odbiorców zadawane na grafice lub w treści,
  • narzędzia typu Instastories czy relacje na Facebooku – użytkownicy chętnie przeglądają takie „rolki”,
  • „ludzkie” posty, zamiast „korporacyjnej nowomowy” – media społecznościowe to miejsce, gdzie liczy się raczej prostota komunikacji i luz niż wysublimowana elegancja,
  • materiały video – w tym live streamy realizowane np. podczas eventów branżowych czy prezentacji nowych produktów,
  • posty z głosowaniami, zachęcające do wyrażenia opinii,

To tylko kilka elementów, które mogą sprawić, że odbiorcy zaczną reagować na publikowane materiały. Im więcej takich reakcji, tym przyjaźniejszym okiem na Twoje materiały spojrzą algorytmy Facebooka. A to krok po kroku pomoże Ci zbudować większe zasięgi organiczne.

Zainwestuj w płatną reklamę w social mediach

Budowanie zasięgów organicznych poprzez tworzenie angażujących treści to działanie, które przyniesie długofalowe efekty. Jednak na wyniki trzeba będzie cierpliwie poczekać, testując różne style komunikacji czy sposoby zwracania się do odbiorców.

Co zatem, jeśli potrzebujesz wyników „na wczoraj”? Rozwiązaniem może być płatna kampania w systemie typu Facebook Ads. Pozwoli Ci ona szybko dotrzeć precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy użytkowników – o profilu zgodnym z charakterystyką Twojego potencjalnego klienta. To doskonały sposób np. na:

  • szybkie zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym – np. w ramach aktualnej kampanii promocyjnej,
  • pozyskanie leadów do klientów, których będzie można poprowadzić w dół lejka marketingowego,
  • szybki wzrost rozpoznawalności marki – co ważne przede wszystkim na rynku konsumenckim.

Oczywiście nie ma jednej, uniwersalnej drogi do zwiększenia zasięgów w mediach społecznościowych. Plan działania powinien zostać opracowany indywidualnie – w odniesieniu do sytuacji rynkowej Twojej firmy. Potrzebujesz pomocy? Zgłoś się do nas i zobacz, co możemy zrobić wspólnie dla osiągnięcia Twoich celów biznesowych.