Czym jest Google Ads? Kiedy warto inwestować w płatne reklamy?
Płatne reklamy w systemie Google Ads to jeden z kluczowych elementów strategii marketingowej wielu firm. Zastanawiasz się, czy to również dobra droga dla Ciebie i co możesz zyskać dzięki temu narzędziu? Dowiedz się więcej na temat tego rozwiązania i sprawdź, komu się opłaca.
Google Ads – co to jest?
Google Ads, wcześniej znane jako Google AdWords, jest systemem reklamowym, który umożliwia szeroko zakrojoną promocję w internecie. Powstał już w 2000 roku, a obecną nazwę przyjął w 2018 roku – jednocześnie integrując wszystkie działania promocyjne, jakie można podjąć z wykorzystaniem Google.
Korzystanie z Google Ads jest dostępne dla każdego, a w ramach systemu użytkownicy uzyskują dostęp do szerokiej gamy narzędzi promocyjnych. Pozwalają one na publikację reklam:
- w samej wyszukiwarce Google – kiedy użytkownik wpisze hasło powiązane z działalnością promowanej firmy,
- poza nią, na różnego rodzaju portalach – obecnie w sieci Google znajduje się ponad 2 mln stron z całego świata. I to na nich mogą się wyświetlać banery i innego rodzaju komunikaty.
Dlaczego reklama płatna w Google Ads może się opłacić?
Google Ads można dziś śmiało nazwać najpopularniejszym systemem reklamowym na świecie. Dlaczego? Oto najważniejsze powody.
Bardzo szerokie zasięgi reklam płatnych Ads
Google to marka, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Na pewno korzystasz z popularnej wyszukiwarki czy poczty elektronicznej udostępnionych przez giganta z Mountain View. Robią to także Twoi klienci. To oznacza, że możesz do nich skutecznie dotrzeć za pośrednictwem wyszukiwarki.
Z drugiej strony niezwykle rozwinięta jest też sieć partnerska Google. Oznacza to, że Twoje reklamy mogą się wyświetlać np. na najpopularniejszych portalach typu Onet, OLX czy wp.pl.
Orientacyjnie można powiedzieć, że kampanie Google Ads umożliwiają dotarcie do nawet 90% użytkowników internetu.
Ścisła kontrola nad grupami docelowymi reklam Ads
O skuteczności kampanii reklamowej decyduje między innymi to, do kogo i jak precyzyjnie jest skierowana. Jeżeli zależy Ci na niskim koszcie pozyskania klienta i dotarciu do starannie wyselekcjonowanych odbiorców, Google Ads to rozwiązanie dla Ciebie. Odpowiednio skonfigurowana kampania sprawi, że unikniesz marnowania budżetu na kontakt z osobami, które nie będą zainteresowane Twoimi usługami/produktami. Skupisz się za to na tych, którzy wpisują się w obraz „klienta idealnego”.
Monitoring wyników dostępny na bieżąco
Chociaż najlepsze efekty reklamy płatnej to te w postaci rozdzwonionego telefonu i kolejnych zapytań ofertowych, w przypadku Google Ads możesz liczyć na więcej. Zyskujesz dostęp do szczegółowych danych odnośnie do tego, jak powiodła się dana kampania. Dzięki nim eksperci mogą wybierać najskuteczniejsze (a więc najbardziej „konwersyjne”) wersje komunikatów promocyjnych czy jeszcze precyzyjniej segmentować grupy docelowe. Ty zaś, jako klient, wiesz dokładnie, na co poszedł Twój budżet reklamowy.
Dogodny system rozliczania płatnej reklamy
W Google Ads obowiązuje kilka modeli rozliczania reklam, jednak w każdym z nich płacisz za konkretny, mierzalny efekt. Może nim być np.:
- samo wyświetlenie reklamy przez klienta z grupy docelowej – ten miernik sprawdza się np. przy reklamach w sieci Google; stosuje się tu zazwyczaj parametr CPM, czyli koszt za 1 000 wyświetleń;
- kliknięcia w link prowadzący do Twojej strony – wówczas płacisz tylko, kiedy odwiedzający przejdzie do oferty;
- innego rodzaju konwersja – np. zapis do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego czy wykonanie połączenia do firmy.
Wiele zależy od rodzaju kampanii oraz jej celów.
Dla kogo jest odpowiednia kampania Google Ads?
Reklamy Google Ads są odpowiednie dla każdej firmy, która chce się skutecznie promować na rynku i dostrzec szybkie przełożenie reklamy na efekty. Klienci, którzy korzystają z Twoich rozwiązań, są także obecni w sieci. Dlatego to za pośrednictwem Google – czy to w wyszukiwarce, czy poza nią – jest do nich najłatwiej dotrzeć.
Google Ads sprawdzi się wówczas, gdy potrzebujesz szybkiego wsparcia sprzedaży, a także intensywnego zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki. To sposób na to, aby klienci dowiedzieli się o istnieniu Twojej firmy i przekonali się do zostania jej klientami.
Chcesz wiedzieć, ile Ty możesz zyskać dzięki kampanii Google Ads i jak może ona wyglądać? O tych kwestiach najlepiej porozmawiać konkretnie. Dlatego zgłoś się do nas po bezpłatną wycenę i poznaj wszystkie szczegóły, zanim podejmiesz decyzję. Zadzwoń lub napisz!