Agencja 360: jak działa? Co warto wiedzieć?

Agencje marketingowe działają na rynku już od kilkudziesięciu lat, jednak ich specyfika stale się zmienia. Jest to spowodowane ewolucją rynku odpowiadającego na rosnące potrzeby klientów. Dziś sporą popularnością cieszą się agencje 360. Czym są i co mogą Ci zaproponować?

Agencja 360 – co to jest?

Wyrażenie agencja 360 (z ang. 360 degree agency – agencja 360°) odnosi się zazwyczaj do firm marketingowych lub reklamowych, które oferują pełen zakres usług związanych z komunikacją i promocją. To oznacza, że ich działalność nie jest skoncentrowana wyłącznie na jednym konkretnym obszarze. Oferują pełen zakres usług, obejmujących różne kanały, strategie, narzędzia i aspekty działań reklamowych.

Głównym celem działania takich firm jest zapewnienie spójnego i zintegrowanego podejścia do marketingu. Poszczególne działania i kanały wspierają się nawzajem, tworząc kompleksową strategię, która ma na celu osiągnięcie konkretnych celów biznesowych klienta.

Agencja 360 podchodzi do potrzeb marki holistycznie – bierze pod uwagę jej misję, wizję i najważniejsze cele. Na tej podstawie dobiera zakres działań, określa grupę docelową i kompletuje narzędzia marketingowe. Na tym jednak nie koniec, ponieważ ważnym elementem procesu jest również monitorowanie podejmowanych kroków i efektów, jakie przynoszą.

Jakimi obszarami zajmują się agencje 360?

Jak zostało wspomniane, główną cechą takich agencji jest działanie całościowe, czyli kompleksowe podejście do celów biznesowych klienta. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim jest to podejmowanie czynności w co najmniej kilku obszarach jednocześnie. Działania muszą być ze sobą spójne oraz kompatybilne.

Zobacz, jaki zakres usług oferują agencje 360.

SEO i SEM

Zarówno SEO, jak i SEM dotyczą marketingu prowadzonego w wyszukiwarkach internetowych. SEM jest pojęciem szerszym, ponieważ oznacza wszystkie czynności mające na celu wypromowanie danej strony. Najczęściej jednak używa się go w odniesieniu do działań płatnych. Polega między innymi na wykupowaniu reklam i prowadzeniu kampanii typu pay per click (PPC). Oznacza to, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie baneru reklamowego, a nie za samo jego umieszczenie.

SEO to z kolei wszystkie te działania, które nie wymagają ponoszenia bezpośrednich opłat na rzecz Google lub innej wyszukiwarki. Polegają na dostosowaniu strony do wymogów algorytmów, by znajdowała się jak najwyżej na liście wyszukiwania.

Czytaj: Co zrobić, by Google zauważył Twoją stronę?

Media społecznościowe

Obecnie bez tego kanału trudno zaistnieć w szerszej świadomości odbiorców, szczególnie tych młodszych. Wbrew pozorom umiejętne prowadzenie profili w mediach społecznościowych nie jest łatwe. Wymaga sporej wiedzy, bardzo szybkiego reagowania na zmieniające się trendy (na przykład real time marketing), a także dużych nakładów czasu.

Agencja 360 może zająć się prowadzeniem profilu Twojej firmy na Facebooku, Instagramie, Tik Toku czy YouTube. Zadba o regularne i dobrze dopasowane interakcje z Twoją grupą docelową.

Dowiedz się więcej, czytaj: Prowadzenie social mediówczy warto zdecydować się na agencję?

Marketing bezpośredni

Opisane wyżej działania mają na celu dotarcie do odbiorców, ale to do konsumentów należy decyzja o tym, czy wejdą w interakcję z marką. Marketing bezpośredni (direct marketing) ma nieco inny wymiar. Polega na kontaktowaniu się z potencjalnymi klientami wprost, na przykład telefonicznie lub mailowo.

W tym celu zbiera się dane behawioralne i demograficzne, czyli opisujące zachowania danej osoby w sieci, dotyczące jej miejsca zamieszkania, wieku itp. Zebrana baza służy następnie do dopasowania odpowiedniego komunikatu marketingowego. Ważną zaletą direct marketingu jest możliwość analizowania reakcji odbiorców na przedstawioną propozycję. Na tej podstawie można modyfikować działania, by były skuteczniejsze.

To tylko kilka przykładów usług, którymi może zająć się agencja 360. Jest ich znacznie więcej i powinny być dopasowane do grupy odbiorców oraz specyfiki działania danego biznesu. Czy warto współpracować z tego typu firmami marketingowymi?

Główną zaletą jest to, że podejmowane działania są spójne, dzięki czemu mogą przynieść lepszy efekt. To także po prostu oszczędność czasu – nie ma potrzeby zlecania poszczególnych usług kilku wykonawcom.

Zainteresowany? Skontaktuj się z Agencją Wizerunku!