Aktywna obecność w Internecie to w dzisiejszych czasach jeden z głównych filarów udanego biznesu. Publikacja wartościowych treści może być bardzo opłacalna. Trzeba je jednak nie tylko skomponować, ale również skutecznie dystrybuować. Jak to robić? Przedstawiamy 5 skutecznych kanałów, które pomogą Twoim treściom dotrzeć do właściwych odbiorców.
Kanały dystrybucji treści – co warto wiedzieć?
Żyjemy w czasach zalewu informacji, dlatego samo wyprodukowanie dobrej jakości treści nie gwarantuje, że trafią one tam, gdzie powinny. Dlatego warto dobrze przemyśleć strategie ich dystrybucji. Dostępne kanały można podzielić na trzy główne grupy:
- kanały własne (owned media) – wszystkie miejsca, które należą do firmy i są przez nią prowadzone;
- kanały opłacane (paid media) – mówi się o nich zawsze wtedy, gdy za publikację w danym miejscu trzeba zapłacić;
- kanały pozyskane (earned media) – przekaz na stronach zewnętrznych lub generowany przez samych internautów (to np. wzmianki, opinie lub dzielenie się treściami w social media).
Metody dystrybucji treści należy dobierać przede wszystkim do grupy docelowej i miejsca jej aktywności – tylko wówczas można liczyć na jej skuteczność.
Sprawdzone kanały dystrybucji treści – zwróć uwagę na te metody!
Jakie kanały dystrybucji przynoszą najlepsze wyniki? To oczywiście zależy od wielu czynników – między innymi od Twojej grupy docelowej. Kilka pomysłów na skuteczną dystrybucję znajdziesz jednak na poniższej liście.
- SEO – działania nakierowane na poprawę pozycji strony w wyszukiwarkach zdecydowanie pomagają w dystrybucji contentu. W ten sposób artykuły zamieszczone na blogu firmowym czy też filmy publikowane w YouTube dystrybuują się niemal „same” i „żyją” znacznie dłużej.
- Newsletter – często jest uważany za przestarzałą formę komunikacji w internecie, ale okazuje się, że newslettery czyta nawet ¼ osób, które go otrzymują. Wbrew pozorom to naprawdę sporo, dlatego na pewno warto zainteresować się mailingiem.
- Social media – dziś jest to ogromny kanał dystrybucji treści. Warto jednak starannie zarządzać swoją obecnością w mediach społecznościowych i portalami, na których się publikuje. Oferując usługi B2B, szukając inwestorów czy dostawców, warto wybrać przede wszystkim LinkedIn, który daje duże zasięgi i bardzo dobrą konwersję. Natomiast marki oferujące produkty konsumenckie mogą skutecznie publikować na Facebooku, Instagramie. TikToku czy Pintereście. Warto też pamiętać o możliwościach reklamowych, jakie dają te strony.
- Artykuły sponsorowane i wpisy gościnne – to bardzo popularny sposób na dotarcie ze swoim przekazem do szerszego grona odbiorców. Takie działania wspierają też link-building, a więc pomagają w kierowaniu użytkowników na Twoją stronę.
- Powiadomienia push i web push – to krótkie komunikaty wyświetlające się na ekranie urządzenia mobilnego czy komputera. Dzięki zachęcającym treściom potrafią generować sporo kliknięć. Może to być znakomite narzędzie do komunikacji ze stałymi klientami (wysyłanie tego typu powiadomień wymaga uzyskania zgody użytkownika).
Oczywiście każda firma powinna posługiwać się przygotowaną tylko dla niej strategią dystrybucji. Dopasowuje się ją przede wszystkim do tego, jak działają i kim są klienci firmy oraz jakiego rodzaju treści są przez nią publikowane.
Chcesz skuteczniej budować swój wizerunek i zdobywać klientów? Daj sobie pomóc – nie tylko w zakresie dystrybucji treści. Zapraszamy do kontaktu!