Outsourcing marketingu: czy warto powierzać działania agencji?
W świecie, w którym konsumenci mają wręcz nadmiar możliwości, marketing ma dla firm kluczowe znaczenie. Jednocześnie skuteczne prowadzenie działań marketingowych wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Stale zmieniające się trendy i konieczność ciągłej kontroli sprawiają, że wiele firm sobie z tym nie radzi. Dlatego warto rozważyć outsourcing marketingu! Dowiedz się więcej.
Outsourcing marketingu – powierz reklamę specjalistom
Outsourcing marketingu polega na przekazaniu działalności marketingowej zewnętrznemu podmiotowi. Najczęściej sprowadza się do zatrudnienia specjalistycznej agencji. Może ona całkowicie zastąpić wewnętrzny dział marketingu lub jedynie wspierać jego pracę. Niekiedy agencji powierza się tylko wybrane aspekty działań marketingowych – np. Google Ads, współpracę z influencerami czy content marketing.
Outsourcing marketingu to przede wszystkim sposób na powierzenie jego prowadzenia osobom, które specjalizują się w tego typu działaniach i mają odpowiednie doświadczenie. Dzięki temu można liczyć na zwiększenie skuteczności w tym obszarze. Skorzystanie z zewnętrznego wsparcia ma swoje plusy.
Outsourcing marketingu – najważniejsze korzyści
Na pierwszy rzut oka powierzenie tak ważnego aspektu działalności firmy zewnętrznemu podmiotowi może się wydawać ryzykowne. W rzeczywistości niesie jednak za sobą wiele korzyści, takich jak:
- redukcja kosztów – zatrudnienie agencji jest znacznie tańsze niż stworzenie własnego działu marketingu i tworzenie nowych miejsc pracy;
- oszczędność czasu – dzięki powierzeniu marketingu fachowcom sam możesz skupić się na właściwej działalności firmy i oszczędzasz mnóstwo czasu oraz energii;
- świeże spojrzenie – zewnętrzny podmiot patrzy na Twoją firmę obiektywnie, dzięki czemu potrafi dostrzec pewne problemy lub nieprawidłowości i lepiej ukierunkować działania;
- ekspercka wiedza – pracownicy agencji często mają doświadczenie w promowaniu firm podobnych do Twojej; są też na bieżąco z wszelkimi trendami, dzięki temu ich działania często są skuteczniejsze;
- szerokie możliwości – współpraca z agencją pozwala na korzystanie z różnych form komunikacji marketingowej i płynne lawirowanie pomiędzy nimi bez dodatkowych kosztów;
- profesjonalna obsługa bez względu na wszystko – agencja zawsze trzyma rękę na pulsie; w tym przypadku nie musisz się martwić o urlopy czy choroby pracowników.
To właśnie dlatego outsourcing marketingu jest usługą, z której korzysta coraz więcej przedsiębiorstw. Najważniejszymi czynnikami motywującymi są przede wszystkim redukcja kosztów, oszczędność czasu i wzrost skuteczności.
Outsourcing marketingu – dla kogo?
Kiedy outsourcing marketingu sprawdza się najlepiej? Tak naprawdę jest to usługa skierowana do firm dowolnej wielkości. Korzystają z niej duże przedsiębiorstwa, a także niewielkie organizacje. Nie ma również ograniczeń w zakresie branż, które mogą stosować takie rozwiązanie. Z agencjami współpracują firmy handlowe, usługowe, produkcyjne z każdego sektora gospodarki. Outsourcing marketingu będzie odpowiedni w szczególności dla organizacji, które:
- chcą skupić się na rozwoju faktycznej działalności, zwiększaniu jakości usług,
- chcą minimalizować koszty operacyjne i uniknąć tworzenia nowych stanowisk pracy,
- potrzebują pomocy w kwestiach marketingowych, fachowej wiedzy, świeżego spojrzenia,
- chcą korzystać z rozwiązań, które do tej pory były dla nich niedostępne (np. ze względu na koszty czy brak know-how).
Czujesz, że outsourcing marketingu mógłby pomóc Twojej firmie? Zapraszamy do kontaktu z Agencją Wizerunku!