Strona internetowa jako wizytówka firmy: jak o nią zadbać?

Firmowa strona internetowa to podstawowe narzędzie marketingu internetowego. Trafiają tu nie tylko klienci, którzy „z palca” wpiszą jej adres w wyszukiwarkę. To do tego serwisu odsyłają również wszystkie reklamy płatne, wyniki wyszukiwania Google czy wpisy w Twoich mediach społecznościowych. To właśnie dlatego warto zadbać o stronę www przedsiębiorstwa. Jak to zrobić? Podpowiadamy.

Strona internetowa firmy – zadbaj, żeby działała poprawnie

Chociaż powyższa porada może brzmieć jak „oczywista oczywistość”, w rzeczywistości wielu przedsiębiorców popełnia „grzech zaniechania” i nie sprawdza na bieżąco tego, czy serwis działa poprawnie. Tymczasem jest wiele rzeczy, które mogą sprawić, że w ogóle przestanie się wyświetlać lub stanie się nieczytelna.

Problemami mogą się stać np.:

  • brak responsywności serwisu – a więc jego niedostosowanie do wyświetlania się na różnych urządzeniach. To częsta bolączka stron, które powstały np. 8-10 lat temu lub jeszcze wcześniej;
  • nieaktualizowane wtyczki strony – jeżeli serwis bazuje na WordPressie, trzeba na bieżąco go „konserwować” poprzez instalowanie poprawek. Jeśli nie będziesz tego robić, serwis może stać się niebezpieczny. W efekcie może zostać zablokowany, a użytkownik otrzyma informację o zagrożeniu związanym z odwiedzeniem Twojej witryny. To naraża na katastrofalne straty wizerunkowe!
  • przeciążony serwer hostingowy – to problem np. gdy ruszyłeś z intensywną kampanią Google Ads i na Twoją stronę nagle przechodzi 50x więcej osób niż wcześniej. Wówczas serwis może „paść”.

Nie lekceważ technicznych aspektów działania strony – jeśli zostaną zaniedbane, nawet najbardziej designerski serwis firmowy nie spełni swojej funkcji!

Postaw na funkcjonalny design firmowej strony www

Strona internetowa firmy powinna się prezentować nowocześnie i atrakcyjnie. Pamiętaj jednak, że to nie tylko kwestia estetyki czy spójności grafiki z systemem identyfikacji wizualnej marki. Liczy się przede wszystkim funkcjonalność, a więc to, czy serwis jest zrozumiały dla odbiorcy i ułatwia mu intuicyjne znalezienie tego, czego szuka.

Przejrzysty layout, przemyślana mapa strony, wyeksponowanie najważniejszych kierunków pożądanego działania klienta przez klarowne CTA, brak „przeciążenia” serwisu przez zbyt dużą liczbę multimediów – to wszystko sprawia, że odwiedzający nie będzie się czuł zagubiony. Wręcz przeciwnie – dotrze szybko tam, gdzie chcesz go przekierować i uważnie zapozna się z Twoją ofertą. A to pierwszy krok do zakupu.

Zadbaj o dopasowanie serwisu firmowego do wymogów SEO

Dobra strona firmowa jest przygotowana w sposób przyjazny dla algorytmów Google – tak, aby mogła być zaindeksowana przez roboty. Dzięki temu trafi ona na wysokie miejsca na liście wyników wyszukiwania. A to przełoży się na więcej odwiedzin zainteresowanych klientów, a dalej na sprzedaż.

O co zatroszczyć się w tym kontekście? Istotne są takie kwestie jak:

  • dobranie odpowiednich słów kluczowych,
  • wykorzystanie tych keywordów w naturalny sposób i z odpowiednią intensywnością w treściach – w tym w nagłówkach czy w meta danych,
  • klarowne sformatowanie treści – z podziałem na funkcjonalne sekcje z nagłówkami. Czytelne dla odbiorców i dla botów Google,
  • prawidłowe stosowanie linkowania wewnętrznego pomiędzy stronami,
  • zadbanie o techniczny aspekt SEO, czyli m.in. o poprawność kodu strony, zabezpieczenie serwisu certyfikatami SSL czy o szybkie ładowanie się zakładek.

Należy też pamiętać o połączeniu SEO z UX, czyli z funkcjonalnością i intuicyjną obsługą serwisu. Firmowa strona www musi być przede wszystkim przydatna dla Twoich potencjalnych klientów.

Warto też podkreślić, że dobra strona firmowa jest często aktualizowana – tak, aby odwiedzający miał pewność, że przedsiębiorstwo „żyje i działa”. Dlaczego? Zastanów się, co Ty robisz w sytuacji, gdy odwiedzasz jakąś witrynę firmową, a ostatni wpis na jej blogu jest datowany np. na 2017 rok? Wiele osób może pomyśleć, że przedsiębiorstwo z tak zdezaktualizowanym serwisem po prostu zakończyło działalność. Nie możesz sobie na to pozwolić.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu firmowej strony tak, aby wspierała Cię w budowaniu wizerunku i sprzedaży? Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy osiągnąć wspólnie!