Social Media to dziś klucz do sukcesu. Jeszcze 5 lat temu mówiło się: “Nie ma Cię w Google? – Nie istniejesz”.
Dziś to samo możemy powiedzieć o mediach społecznościowych. Twoja firma na pewno ma jakiś komunikat, jakąś treść, którą chcesz przekazać swoim Klientom.
Social Media to najlepsze miejsce do takich działań.
Facebook? Instagram? Twitter? Tik-Tok? Razem znajdziemy idealne miejsce dla Twoich działań.
Social media to najdynamiczniej rozwijająca się dziedzina marketingu internetowego. My jesteśmy z nią na bieżąco.
Brak Ci czasu? Umiejętności? Twoja firma w mediach społecznościowych nie sprzedaje?
My się tym zajmiemy, od A do Z. Zadbany o Twój wizerunek, zadbamy o kontakt z Twoimi klientami, zbudujemy strategię reklamy Twojej strony.
Efektywnie i skutecznie poprowadzimy Twoją markę w mediach społecznościowych, a Twoi klienci zawsze będą z nią w kontakcie.
Jak mam zacząć?
Czego od Ciebie potrzebujemy aby rozpocząć działania? Jeśli masz już swoje media, to dostępu. Poza tym, adresu strony internetowej, oraz szczegółowej oferty Twojej działalności.
Resztę – ustalimy wspólnie. Nie musisz się niczym martwić.
Jak wyglądają nasze działania w etapach?
- Uzupełniamy Twoją stronę o brakujące treści takie jak oferta/misja/historia/dane kontaktowe.
- Robimy analizę Twojej konkurencji w mediach społecznościowych, sprawdzamy jak najszybciej przebić się ponad nich.
- Ustalamy strategię komunikacji Twojej firmy, tak by treści były spójne.
- Rozpoczynamy publikację codziennych postów, odpowiadamy na komentarze i wiadomości, kierując zainteresowanych do wybranego działu w Twojej firmie.
(Odpowiedzi na komentarze i wiadomości, możesz udzielać również sam – cały czas masz dostęp i podgląd do sytuacji). - Uruchamiamy kampanię reklamową Facebook ADS (reklama na Facebook ADS oraz Instagram), możemy ją zintegrować z kampanią Google ADS, oraz uruchomić tzw. remarketing dynamiczny.
- Co miesiąc przedstawiamy szczegółowy raport z naszych działań, wraz z listą reklam, kosztami, zasięgami i konwersjami.
My – jesteśmy dla Ciebie, marketing jest dla Twoich klientów.
Ty – zyskujesz sztab specjalistów, Twoi klienci zyskują regularną informację ofertową.Najczęściej zadawane pytania:
- Czy to prawda, że dzisiaj jest trudno o zasięgi bezpłatne?
Czym są zasięgi bezpłatne? To tzw. zasięg organiczny, czyli niewspierany kampanią reklamową.
Owszem, firm w mediach społecznościowych jest bardzo dużo. Osiągnięcie dużych zasięgów nie jest, aż tak trudne.
Kluczem do wybicia się jest oryginalność i podejście, czasem z dystansem. Świetną metodą na duże zasięgi w sieci jest tzw. RTM – Real Time Marketing. Reagowanie na jakieś głośne, medialne wydarzenia w odpowiedni sposób pozwala dotrzeć do gigantycznych grup odbiorców. Często też skuteczną metodą jest wspieranie swojej grupy odbiorców, która chętnie dzieli się taką treścią.Oto przykład posta, na jednej ze stron firmy z branży rolnej, która w okresie żniw postawiła się przeciwko karaniu mandatami rolników za pracę nocą.
Aktywność? 760 tysięcy osób zareagowało poprzez różne kliknięcia.
Liczba odbiorców? 3 274 050. Był to post w języku polskim. Efekt? 33 tysiące udostępnień popierających akcję. 25 tysięcy reakcji, 14 tysięcy nowych fanów, 592 konwersje w sklepie (zakup środków smarnych i części rolniczych) na łączną kwotę 230 880 złotych brutto. Tzw. “złoty strzał”. 🙂 To wszystko z linku umieszczonego w opisie posta, do strony z rabatem -10% na wszystko.Nie jest trudno o zasięgi organiczne. Ważna jest tutaj kreatywność.
- Czy wrzucać filmy tylko na YouTube? Na Facebook w ogóle je wrzucać?
Oczywiście, że wrzucać. Tak samo jak na YouTube. Ludzie bardzo chętnie oglądają filmy wideo w mediach społecznościowych.
Pokażemy ciekawą statystykę, poniżej aktywność dotycząca wyświetleń filmów. W okresie od stycznia do lutego przeanalizowaliśmy treści na jakie najchętniej reagują klienci biura nieruchomości.
Luty przeznaczyliśmy na nagranie materiału wideo, aby na przełomie marca i kwietnia publikować materiały.
Co więcej, kolejne porównanie tego samego filmu, wstawionego na konto YouTube, oraz Facebook – w dwóch miejscach publikowanego organicznie (czyli bez kampanii sponsorowanych). Film dotyczył sadzenia ziemniaków, bardziej tyczył się zainteresowania odbiorców technologią i miejscem uprawy danej odmiany.
Co możemy zauważyć?
YouTube – Rok Czasu – 6,6 tys. wyświetleń.
Facebook – Rok Czasu – 13,8 tys. wyświetleń.
Wnioski nasuwają się same.
- Czy reklama na Facebook’u jest bardzo droga?
To kolejny mit. Na reklamę często wydajemy znacznie więcej niż potrzeba.
Obsługujemy kampanie, w których miesięczne budżety na reklamę wynoszą niejednokrotnie ponad 30 tys. złotych na miesiąc.
Prowadzimy również kampanie, w których miesięczne budżety reklamowe wynoszą 300 złotych.Różnice są kolosalne i wynikają często z tego w jakiej aktualnie sytuacji nasza firma się znajduje, oraz w jakiej działamy branży.
Oni już nam zaufali, czas na Ciebie.